Hyggligt på Sting Demo Day 2024

Hyggligt deltog på Sting Demo Day, det avslutande eventet för programmet Accelerate ClimateTech som bolaget deltagit i under hösten 2023.

1 minuts läsning· Publicerad 17 jan. 2024

Den 16 januari deltog Hyggligt på eventet Sting Demo Day. På scenen var bland annat Hyggligts VD och medgrundare, Edith Heppich, där hon pitchade och presenterade bolaget inför över 100 investerare inbjudna av Sting.

Eventet markerar slutet på programmet Accelerate ClimateTech som Hyggligt varit en del av under hösten 2023 och betyder att företaget nu tar “examen” som Stingbolag.

“Tiden hos Sting har gått alldeles för fort, samtidigt känns det overkligt hur långt vi kommit som bolag på så kort tid! Vi är redo för nästa kapitel och siktar på att stänga vår första finansieringsrunda för att göra hyggesfritt skogsbruk enkelt, effektivt och lönsamt” säger Edith Heppich, VD och medgrundare av Hyggligt.

Sting är en ledande incubator och accelerator i Norden som fokuserar på att främja tillväxten av tech-startups. Sting erbjuder företagare ett omfattande utbud av resurser, inklusive affärsutveckling, finansiering, mentorskap och nätverk, för att hjälpa dem att skala sina innovationer och lösa viktiga samhällsutmaningar.